sunnuntai 10. tammikuuta 2016

Nokipoika

Niinkuin ensimmäisessä postauksessa mainitsinkin, suurimpiin kiinnostuksen kohteisiin mulla kuuluu koirat. Oon pienestä asti ollut koirien kanssa tekemisissä, koska meillä oli aina perheessä koira, joskus kaksikin samaa aikaa. Lapsena olen siis jo opetellut kouluttamaan koiria sekä oppinut niiden käytöksestä asioita. Kun olin 10-vuotias, meillä ei ollut sillä hetkellä koiraa.  Niin sitten kävi, että vajaa 11-vuotiaana ostin ensimmäisen oman koirani Nokin. Noki on ehkä maailman kiltein sekä rauhallisin koira! Pennusta asti olen koirani kouluttanut lähes täysin itseoppineena, mutta voin silti sanoa ettei ole ollut helppo tie se, niinkuin ei varmaan minkään koiran kouluttaminen :D  Kaksi koirakoulua me käytiin, luin paljon koiran koulutus -kirjoja sekä löysin telkkarista Cesar Millanin ohjelman Koirakuiskaaja. Tää ohjelma oikeestaan opetti mulle suuremman osan johtajuudesta, koiran elekielestä sekä ihmisten kouluttamisesta. Töitä on siis tehty paljon ja täytyy itse myöntää etten voisi tyytyväisempi olla!



Millainen Noki sitten on? Persoonallinen ja erittäin älykäs. En tiedä ketään ihmistä, joka ei Nokista tykkäisi :D  Se on välillä sukulaisillakin kylässä mukana, kun osaa ottaa niin rennosti haha :D Koska olen yksin Noksun kouluttanut, se luonnollisesti kuuntelee mua parhaiten ja on kiintynyt muhun. Hän on tooodella rapsutuksien perään, rakastaa ihmisiä ja hakeutuu lähelle. Tästä huolimatta se ei todellakaan ole mikään nössö, vaan on hyvin itsenäinen ja rohkea koira, joka rakastaa leluja yli kaiken! Ihan tosissaan, sillä on enemmän leluja kun mulla skidinä. Mitä isompi, pehmeämpi sekä äänekkäämpi lelu, sitä parempi.




Ainiin, melkein unohdin perustiedot: Noki on 7-vuotias porokoiraMix, jossa on myös saksanpaimenkoiraa sekä kultaistanoutajaa. Koska Noksu on yksi isoimmista sekä tärkeimmistä asioista mun elämässä, niin se tulee näkymään blogissa useinkin, sekä koira-aiheisia postauksia tulee jatkossakin. Voisin jauhaa loputtomiin koirista (varsinkin omastani) ja niiden kouluttamisesta, mutta palaillaan niihin juttuihin sitten vähän ajan päästä! ;)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti